Što je bolje – DSLR ili filmska kamera?

DSLR kamere poput Canonovih EOS-a, Sonyjev Alphi i Nikonove D serije omogućile su masama da snimaju vrlo kvalitetne videouratke na granici s profesionalizmom. Njihova kompaktnost, visoka rezolucija, ali i niske cijene otvorile su vrata mnogim današnjim influencerima da snimaju uvijek u pokretu te imaju zadovoljavajući završni proizvod. No za ozbiljnije projekte poput reklama, spotova i filmova, svakako se preporučuje prava filmska kamera. Stoga smo istražili koja je zapravo razlika i kako ćete znati što odabrati.

 

Zapis podataka

DSLR kamere sposobne su napraviti odličan RAW format prilikom fotografiranja pa posao u postprodukciji uvijek pruža više mogućnosti. No kad dođe do snimanja videouradaka, takvi fotoaparati sve kompresiraju u kodeke poput H.264. S druge strane, filmska kamera ima mogućnost snimanja u RAW formatu pa će nekompresirani materijali uvijek pružiti veću mogućnost ispravljanja prethodno napravljenih pogrešaka ili jednostavno omogućiti stvaranje bolje kvalitete konačnog proizvoda.

 

ISO osjetljivost

ISO senzor vrlo je korisna značajka svake kamere, pogotovo kad se snima u lošije osvijetljenim uvjetima. Na većini je preporučljivo zadržati tu brojku do 800 kako ne bi došlo do smanjenja kvalitete snimke, ali kod filmskih kamera snimatelju se pruža znatno veća sloboda. Mnogi filmografi koristit će i ISO 6400 te dobiti odlične konačne rezultate, ali ako se ta brojka stavi na DSLR prilikom snimanja, na snimci će biti prevelika vizualna buka.

Dinamički raspon

Jedna od najbitnijih značajki prilikom biranja kamere je upravo dinamički raspon. To je mjerenje slikovnih podataka snimljenih u različitim intenzitetima svjetlosti. Stoga čim je veći dinamički raspon, kamera će pružati bolje rezultate u tamnim ili intenzivno svijetlim uvjetima.

Većina DSLR-a ima dinamički raspon oko 11 stopa te može pružiti vrlo dobru snimku u uvjetima kontrolirane svjetlosti. No filmske kamere poput Urse Mini Pro ili Arri Alexe imaju dinamički raspon od 15 stopa pa se pruža znatno veća sloboda prilikom snimanja.

 

Ergonomija

Filmske kamere napravljene su tako da mogu snimati u svim uvjetima. Sve tipke i prekidači s razlogom su stavljeni na određenu poziciju kako bi se snimatelju olakšalo, a tu je i integrirano hlađenje koje sprječava da se kamera pregrije u intenzivnim uvjetima.

Filmske kamere su poprilično velike pa za snimanja akcija na otvorenom nisu toliko praktične. DSLR fotoaparati mogu pružiti zadovoljavajuće snimke i znatno su praktičniji tijekom snimanja, a i u slučaju kvara, sve je znatno jeftinije. No ovdje se postavlja pitanje koji je snimateljev prioritet. Želi li imati veću praktičnost i manju kvalitetu ili vrhunsku kvalitetu, ali lošiju ergonomiju.

 

Zaključak

DSLR fotoaparati pružit će zadovoljavajuće rezultate u videima jednostavnijeg oblika te u uvjetima kontrolirane svjetlosti. Oni su praktični i relativno jeftini pa će tako biti izbor brojnih snimatelja.       

No filmske kamere poput Arri Alexe ili BlackMagic Urse svakako imaju više prednosti, ali su i znatno skuplje. Ako snimate neki ozbiljniji projekt s većim budžetom poput filma, reklame ili spotova svakako se preporučuje odabrati filmsku kameru. Nabavka iste iznimno je skupa, ali zato postoje brojni servisi koji nude iznajmljivanje video opreme po pristupačnim cijenama.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *