Razlika između Prores RAW-a i Blackmagic RAW-a

Prores RAW i Blackmagic RAW relativno su novi kodeci u RAW formatu, ali i jedan i drugi ozbiljno ciljaju ka revoluciji vrhunske videoprodukcije. Snimate li u bilo kojem od navedenih formata, rezultat može biti odličan, no mnogi se pitaju koja je uopće razlika i koji je zapravo bolji.

Blackmagic RAW za razliku od Proresa nudi dva načina kodiranja, a to su Constant Bitrate i Constant Quality. Za vrijeme snimanja u CB-u, brzina prijenosa ostaje ista, što znači da ako nešto nenadano uđe u kadar, postoji velika mogućnost da se izgubi na samoj kvaliteti. No ako se snima u CQ-u, u slučaju promjene u kadru, kvaliteta će se zadržati jednaka, a brzina prijenosa će se mijenjati. Tako ako se snima neka statična scena s malo promjena u kadru, CB je odlična opcija, ali ako je kadar poprilično dinamičan, poput onih u filmovima ili reklamama, CQ je pravi odabir.

Ursa Mini PRO kamera

Za razliku od drugih kodeka, Blackmagic RAW prilikom zapisa stvara samo jednu datoteku umjesto nekoliko njih odjednom pa je sam zapis znatno brži i efikasniji. Također, stvari se znatno olakšavaju u postprodukciji. Prores RAW je inače ograničen na onakav zapis kakav je prethodno napravljen, ali Blackmagic RAW u montaži omogućava mijenjanje različitih postavki poput ISO-a, temperature boje i ekspozure.

Prores RAW je u postprodukciji u pravilu usporavao proces jer su se pikseli slagali od crvene, zelene i plave. S druge strane, Blackmagic RAW taj proces ubrzava jer se sve to već događa u samoj kameri. Prethodno stvoreni zapis stoga izlazi znatno ujednačeniji. No tu se postavlja pitanje je li BRAW zapravo pravi RAW jer se u postprodukciji mogu učitati samo dijelovi različitih uzoraka boja.

Blackmagic RAW nažalost je limitiran samo na 12-bitne boje, dok drugi kodeci u pravilu nisu ograničeni. Tako se u ostalim formatima često može postići znatno bolja dubina boje. No na kraju krajeva Blackmagic RAW nudi vrlo učinkovito RAW iskustvo visoke kvalitete. On nudi sličnu kvalitetu, dinamički raspon i različite kontrole kao RAW, ali sa znatno boljim performansama i bržim zapisom zbog manje veličine datoteka.

Mnogi za Blackmagicov RAW smatraju da je vezan samo za njihove kamere, ali on se zapravo po novome može koristiti i s Canonovom kamerom C300 Mk.II i s Panasonicovom kamerom EVA1. Također, do nedavno je postojao veliki problem s postprodukcijom Blackmagic RAW-a s obzirom na to da je za obradu bio podržan samo u DaVinci Resolveu. No sada se i to promijenilo jer je i Prores i Blackmagic RAW kompatibilan s Adobeovim Premiereom i Avidom uz obične plugin-ove.

Teško je zaključiti koji od ovih kodeka je bolji jer svaki ima svoju svrhu. Prores RAW bit će korisniji onima koji vole više ući u detalje s određenim specifičnostima, dok će Blackmagic RAW biti korisniji ako je nekome potreban dinamičan, ali i kvalitetan rad. Stoga izbor prepuštamo Vama, ali nadamo se da smo barem malo dočarali bitne razlike.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *